Buscar

Monday 24 September 2012

Berakhirnya Karier "Kereta Kebal" England



Bekas kapten England, John Terry telah membuat keputusan secara dramatik untuk berhenti bermain bola sepak di peringkat antarabangsa pada hari Ahad, kurang 24 jam sebelum Persatuan Bola Sepak England mendengarkan kes dakwaan ke atas beliau yang bersifat perkauman ke atas Anton Ferdinand, seorang pemain Queens Park Rangers .

Kapten Chelsea Terry, 31, berkata FA telah membuat kedudukan beliau "tidak dapat dipertahankan lagi" selepas dia telah pun dibersihkan daripada tuduhan jenayah yang berpunca daripada kontroversi perkauman yang menggegarkan Oktober tahun lepas.

"Saya hari ini mengumumkan persaraan saya dari bola sepak antarabangsa," kata Terry dalam satu kenyataan.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pengurus England yang telah memilih saya untuk penampilan ke 78 saya. Saya telah berbesar hati berkongsi penghormatan itu dengan semua pemain yang telah bermain dengan saya

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada mereka, peminat dan keluarga saya untuk sokongan dan galakan mereka semasa kerjaya antarabangsa saya.

"Mewakili dan menjadi kapten untuk  negara saya adalah apa yang saya impikan sejak zaman kecil dan ia telah menjadi satu penghormatan yang benar-benar hebat. Saya telah memberikan segalanya dan saya berasa amat berat untuk membuat keputusan ini, "tambah Terry yang membuat debut England pada tahun 2003.

"Saya inginkan Roy (Hodgson, pengurus England) dan setiap pasukan, kejayaan untuk masa depan.

"Saya membuat kenyataan ini hari ini terlebih dahulu sebelum pendengaran pertuduhan tatatertib FA, kerana saya merasakan FA, dalam mengejar tuduhan terhadap saya di mana saya telah pun dibersihkan dalam mahkamah undang-undang sebelum ini, telah membuatkan kedudukan saya dengan pasukan kebangsaan tidak dapat dipertahankan lagi.

"Saya kini tidak sabar-sabar untuk bermain untuk Chelsea FC, ​​bagi mencabar kejuaraan domestik dan Eropah, dan saya ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat dan kelab atas sokongan berterusan mereka."


Pertahanan tengah Terry sentiasa menafikan menggunakan kata-kata berbaur perkauman terhadap Ferdinand semasa perlawanan Liga Perdana Inggeris pada bulan Oktober lalu dan telah dibersihkan daripada pertuduhan berhubung kejadian itu oleh mahkamah London pada bulan Julai lalu.

Terry telah dilucutkan sebagai kapten England akibat dakwaan perkauman itu dan apa yang lebih kontroversi adalah beliau telah dimasukkan ke dalam skuad Hodgson untuk Kejohanan Eropah tahun ini manakala Rio Ferdinand, abang kepada Anton Ferdinand telah disingkirkan daripada skuad yang bergelar "Three Lions" itu.



0 comments:

Feel like saying something

Sori kalau komen anda yang mengarut akan di remove.

 
FootballScraptBook | Copyright © 2011 designed by: compartidisimo | With the technology: Blogger

Kalau anda suka entry blog ini, support lah dengan like pages blog ini di facebook.

Powered By EXEIdeas