Buscar

Thursday 20 September 2012

Preview Gameweek 5 BPL


Minggu yang dinantikan telah tiba kepada peminat Man United, Liverpool, Arsenal, dan juga Man City. Ini kerana keempat-empat team ini akan membuat perhitungan sesama sendiri pada hujung minngu ini. Berikut merupakan perlawanan-perlawanan yang berlansung:

Gameweek 5
22 Sep 12:45SwanseaSwanseavEvertonEverton
22 Sep 15:00ChelseaChelseavStoke CityStoke City
22 Sep 15:00SouthamptonSouthamptonvAston VillaAston Villa
22 Sep 15:00West BromWest BromvReadingReading
22 Sep 15:00West HamWest HamvSunderlandSunderland
22 Sep 15:00WiganWiganvFulhamFulham
23 Sep 13:30LiverpoolLiverpoolvMan UtdMan Utd
23 Sep 15:00NewcastleNewcastlevNorwichNorwich
23 Sep 16:00Man CityMan CityvArsenalArsenal
23 Sep 16:00TottenhamTottenhamvQPRQPR
Dan antara perlawanan-perlawanan yang dijangka sengit dan mendapat liputan dunia adalah seperti Chelsea v Stoke City, Liverpool v Man Utd, dan Man City v Arsenal.

Chelsea v Stoke City

Chelsea sekali lagi cuba mempertaruhkan Hazard, Torres, dan Terry bagi perlawanan menentang Stoke City. Dan kelibat pemain baru dibeli awal musim dari Internacional dijangka memberi tumpuan, Oscar. Oscar menjaringkan gol cantik ketika menentang Juventus dalam aksi Liga Juara-juara Eropah tempoh hari dan mungkin sekali lagi diberi peluang untuk bermain dalam aksi hujung minggu ini. Stoke dijangkakan seperti biasa menggunakan khidmat Crouch dan bermain 'long ball' untuk memerangkap Chelsea.

Jangkaan : Chelsea 3 1 Stoke City

Liverpool v Man Utd

Perseteruan dijangka berterusan bagi kedua-dua kelab ini dalam aksi Super Sunday hujung minggu ini dengan Liverpool dan Man Utd mendapat semangat baru setelah menang ke atas Young Boys dan Galatasaray dalam aksi Eropah masing-masing. Banyak yang ingin diperkatakan tentang perlawanan ini dengan kelibat Suarez-Evra, insiden 'Hillsbrough 96' dan sebagainya.

Jangkaan :  Liverpool 1 1 Man Utd

Man City v Arsenal

Perlawanan yang dijangka juga menarik dengan kelab Juara BPL musim lepas, Man City menentang kelab yang banyak 'menyalurkan' player ke dalam kelab tersebut iaitu Arsenal. Walaubagaimanapun Arsenal dan Man City agak konsisten di awal musim dengan masing-masing mengumpul 8 mata dari 4 perlawanan ditangga ketiga dan keempat.

Jangkaan : Man City 2 0 Arsenal



0 comments:

Feel like saying something

Sori kalau komen anda yang mengarut akan di remove.

 
FootballScraptBook | Copyright © 2011 designed by: compartidisimo | With the technology: Blogger

Kalau anda suka entry blog ini, support lah dengan like pages blog ini di facebook.

Powered By EXEIdeas