Buscar

Sunday 23 September 2012

Steven Fletcher : Berbaloi Dengan Harga?



Kenneth Steven Fletcher (lahir MAC 26, 1987) adalah kelahiran Scotland pemain bola sepak Inggeris, yang kini bermain sebagai penyerang untuk kelab Liga Perdana, Sunderland.

Fletcher memulakan kerjaya kelabnya dengan Hibernian, bermain di 156 Liga Perdana Scotland dan menjaringkan 43 gol. Burnley kelab yang membayar rekod kelab pemindahan bayaran sebanyak £ 3 juta untuk menandatangani Fletcher pada bulan Jun 2009. Beliau merupakan penjaring gol utama mereka pada musim 2009-10 dengan lapan gol liga, tetapi kelab itu telah diturunkan dari Liga Perdana Inggeris.

Fletcher telah dipindahkan tidak lama selepas itu untuk Wolves, yang juga membayar yuran kelab rekod, £ 6500000, bagi perkhidmatan beliau. Dia menjaringkan 24 gol dalam 68 penampilan untuk Wolves, tetapi kelab itu telah diturunkan dari Liga Perdana pada 2012. Fletcher kemudian menyertai Sunderland untuk yuran pemindahan rekod.

Fletcher bermain untuk Scotland bawah-19sehingga ke Sepanyol di Kejohanan Eropah 2006. Beliau telah mewakili Scotland lapan kali di peringkat antarabangsa, menjaringkan satu gol. Fletcher tidak bermain untuk Scotland sejak 2010, ini kerana pertikaian dengan pengurus Craig Levein Scotland.


Perpindahan Fletcher ke Sunderland dengan harga yang dianggap mahal iaitu £ 15 juta. Tetapi Fletcher membalas jasa Martin O'Neil yang membawanya dengan menjaraingkan 4 gol dalam 3 perlawanan setakat ini sejak menyertai Sunderland. Diakui memang Fletcher memiliki  nadi 'pembunuh' di hadapan gol dalam perlawanan-perlawanan sebelum ini iaitu ketika menentang Liverpool tempoh hari dengan 1 serangan balas, Sunderland berjaya mendahului Liverpool ketika itu. Sama-sama kita nantikan aksi beliau seterusnya menentang Wigan di tempat sendiri minggu hadapan dengan dijangkakan akan terus meledak gol dan dijangkakan juga akan menjadi antara penjaring gol terbanyak dalam BPL musim ini jika beliau berjaya mengelak dari keceraan berlaku.


Sumber dari sini

0 comments:

Feel like saying something

Sori kalau komen anda yang mengarut akan di remove.

 
FootballScraptBook | Copyright © 2011 designed by: compartidisimo | With the technology: Blogger

Kalau anda suka entry blog ini, support lah dengan like pages blog ini di facebook.

Powered By EXEIdeas