Buscar

Monday 24 September 2012

Misi "Tidak Mustahil" The Red Warriors



Jurulatih Kelantan Bojan Hodak  akan diperkuatkan kembali dengan 6 tonggak utama dalam perlawanan suku akhir kedua AFC untuk mengatasi defisit 5-1 menentang juara Iraq, Arbil Fc.

Kelantan menghadapi satu tugas yang hampir mustahil dalam perlawanan timbal balik di Stadium Sultan Mohammad IV selepas melepaskan 4 gol di separuh masa kedua di Bandar Arbil minggu lepas, dan skuad Hodak mesti menjaringkan sekurang-kurangnya empat gol di stadium keramat Kota Bharu
untuk mara ke peringkat separuh akhir.


Manakala, Hodak tidak akan meletakkan sebarang tekanan ke atas pemainnya untuk menghasilkan sentuhan ajaib tetapi dengan kembalinya beberapa pemain utama yang terlepas perlawanan pertama sudah pasti akan menawarkan harapan untuk Kelantan.


Pertahanan Nigeria, Obinna Nwaneri bersedia untuk bermain selepas menjalani hukuman penggantungan satu perlawanan manakala penyerang antarabangsa Lubnan, Mohammed Ghaddar dijangka akan kembali selepas pulih daripada kecederaan beserta dengan pemain pertahanan Kelantan, S.Subramaniam dan Rizal Fahmi Abdul Rosid, pemain tengah, Indra Putra Mahayuddin dan penyerang Malaysia Norshahrul Idlan Talaha.

"Anda boleh mengharapkan sesuatu yang berbeza dari kami esok kerana kita akan menampilkan barisan yang berbeza daripada perlawanan pertama," kata Hodak. "Kami telah hilang sembilan pemain tetap kami untuk perlawanan di Arbil tetapi kami mempunyai sekurang-kurangnya enam daripada mereka kembali untuk perlawanan kedua. Kita perlu meletakkan dalam prestasi yang lebih baik dan mudah-mudahan, akan ada keputusan berbeza esok".

"Pasukan kami berasa agak tenang kerana ia bukan satu misi hidup atau mati untuk kita esok. Bermain di Piala AFC tahun ini telah menjadi satu pengalaman yang sangat baik bagi kami, tetapi untuk sampai ke peringkat ini merupakan satu bonus.


"Terdapat banyak pasukan yang baik yang terlibat dalam pertandingan ini dan ia sudah menjadi satu pencapaian yang baik bagi kita untuk bermain di suku akhir."

Kelantan telah memenangi kesemua tiga perlawanan AFC mereka yang telah dimainkan di Kota Bharu dan Hodak mengharapkan untuk melihat pasukannya mengekalkan rekod cemerlang mereka di Stadium Sultan Mohammad IV.


"Arbil adalah satu pasukan yang sangat baik tetapi kerana kita bermain di Kota Bharu, di mana kita mempunyai rekod yang baik, kita akan cuba untuk tidak melepaskan gol  dan berusaha untuk memenangi perlawanan," tambah ketua jurulatih dari Croatia itu.

"Dalam bola sepak apa-apa boleh berlaku. Mungkin kita boleh menjaringkan gol awal atau pemain Arbil boleh dibuang padang yang seterusnya boleh mengubah permainan. Atau mungkin ia boleh menjadi seperti permainan semasa menentang Terengganu (Pusingan kedua AFC) apabila kami menjaringkan tiga gol dalam separuh masa pertama dan kemudian terpaksa mempertahankan kedudukan dalam separuh masa yang kedua.

"Sekarang, kita tidak memikirkan tentang keputusan. Bagi kami, esok(hari ini) perkara yang penting adalah untuk cuba tidak melepaskan gol dan memenangi perlawanan. "

0 comments:

Feel like saying something

Sori kalau komen anda yang mengarut akan di remove.

 
FootballScraptBook | Copyright © 2011 designed by: compartidisimo | With the technology: Blogger

Kalau anda suka entry blog ini, support lah dengan like pages blog ini di facebook.

Powered By EXEIdeas